wtorek, 13 października 2015

Oświetlenie może wspierać sprzedaż

Dla klientów liczy się przede wszystkim jedno: przyjemność zakupów. Bez względu na to, czy chodzi o supermarket, butik, aptekę, sklep z artykułami technicznymi czy salon samochodowy, nowoczesne sklepy pozwalają klientom doświadczać zakupów wszystkimi zmysłami. Optymalne oświetlenie stanowi najefektywniejszy środek prezentacji świata produktów detalicznych, przyczyniając się do zwiększenia obrotów.
Zachęć klientów do odwiedzenia Twojego sklepu
Oświetlenie witryn sklepowych powinno tworzyć spójną, atrakcyjną całość, zachęcającą klientów nie tylko do obejrzenia towarów, ale także do ich zakupu. Odpowiednio przygotowana witryna to element przyciągający uwagę i wyróżniający sklep na tle innych punktów sprzedaży. Dlatego tak ważne jest oświetlenie witryn światłem o wysokiej jakości.
Strefa wejściowa – wprowadzenie w odpowiedni nastrój
Optymalna koncepcja oświetlenia strefy wejściowej sprawi, że klient – zachęcony pozytywną atmosferą - zapragnie zwiedzić wnętrze sklepu. Właściwy nastrój zapewniają jasne, przyjemne oświetlenie tła, akcentujące efekty oświetleniowe i atrakcyjne kompozycje kolorystyczne.
Hala sprzedaży – pobudzanie ciekawości
W hali sprzedaży oświetlenie pełni kilka funkcji: definiuje przestrzeń, tworzy widowiskowe efekty i zwiększa poczucie komfortu. Umożliwia także orientację w pomieszczeniu, prowadzi klienta przez poszczególne działy w sklepie i zwraca uwagę na oferty promocyjne. Optymalne oświetlenie to kreatywny narzędzie do promocji sprzedaży.
Półki i gabloty – nowe doświadczenie zakupowe dzięki wyszukanym efektom oświetleniowym
Przy półkach i gablotach klienci wchodzą w bezpośrednią styczność z produktami. Oświetlenie musi uwzględniać specyficzne wymagania i cechy produktów. Prawidłowa iluminacja powinna kieruje całą uwagę klienta na produkty, A także podkreślać najważniejsze szczegóły, uwypuklać zalety jakość. Inteligentne oświetlenie nie tylko stawia produkty w lepszym świetle, lecz również pomaga je chronić.

Źródło: www.osram.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz